søndag den 8. marts 2015

Sykursus - del 2

Så har jeg fået lavet mine lektier til anden del af sykurset. Denne gang var opgaven at sy sokker i fleece og babybukser i bomuld.

Sokkerne er MariaDenmarks design, og er nogle rigtig hyggelige sokker, som helt sikkert er gode mod kolde tæer om natten eller når man slænger sig i sofaen.

Jeg har syet dem i beigefarvet fleece, da det lå urørt hen i søsterens gemmer.









Det var på ingen måde muligt, at fotografere dem uden mindstevubben kom med på billederne. Den lille hyggefis er jo gerne tæt på hele tiden, og holder også vagt ved symaskinen, når jeg syr.

I kurset fik vi naturligvis også et mønster på babybukser, men nu er Emma ikke helt baby længere mere, så efter råd fra Maria, valgte jeg at sy Minikreas posebukser i stedet. De er syet i en tynd bomuld fra Stoff og stil.

De er blevet så fine. Det er helt sikkert en model, jeg skal sy flere af. Og jeg har da også lidt stof på lageret som passer :)




De kan vist ikke klare nærbilleder af for mange detaljer. Jeg er jo stadig kun en wannabe med meget at lære. Men denne detalje vil jeg ikke snyde jer for. Jeg har nemlig syet et mærke i, så er det nemt at se, hvordan de skal vende.



Emma skal naturligvis have sine egne navneetiketter på et tidspunkt, men indtil videre må hun altså nøjes med mine.

Allerede torsdag er det tid til del 3, hvor vi skal prøve kræfter med lynlåse! Jeg er bange, også selvom Maria prøvede at berolige mig på vores onlinemøde :)

Hvis jeg overlever, så får I også resultatet derfra at se.

- Posted using BlogPress from my iPad

Ingen kommentarer:

Send en kommentar