onsdag den 1. maj 2013

Dagens foto #22

...eller hvordan jeg blev chokoladebudbringer for en dag...

Posten kom i dag med en pakke fyldt med chokolade, det synes jeg nok var lidt mystisk. I pakken var der også en seddel, der fortalte, at chokoladen var en tak for, at afsenderens datter havde fået sin mobil igen efter at have glemt den i en bus.

Rigtig venligt og overskudsagtigt af afsenderen. Men der er lige den krølle, at jeg ikke har fundet en mobil eller sørget for at den kom tilbage til rette ejermand.

Men jeg var alligevel kvik nok til at regne ud, at det nok havde noget med søsteren at gøre. Hun arbejder nemlig for et busselskab.

Hun kunne da også opklare mysteriet. Søsteren havde ganske rigtigt sendt omtalte mobil tilbage, sikkert pakket ind i en boblekuvert, hun havde liggende, og hvor der tilfældigvis stod min adresse på.

Hvor er det fantastisk, at der er nogen, der påskønner andres hjælpsomhed. Det kunne vi vist alle sammen blive bedre til. Og så skulle jeg da være et skarn, hvis jeg ikke bakkede op om det gode initiativ. Så mig af sted på cyklen, så chokoladen kunne komme frem til de rette ejermænd.

Vil I ikke alle sammen huske at sige tak næste gang, der er nogen, der gør noget godt for jer?





- Posted using BlogPress from my iPad

Ingen kommentarer:

Send en kommentar