mandag den 13. april 2015

Forårstræthed, skoldkopper og noget om små skridt

Jeg er tilsyneladende ramt af en ekstrem form for forårstræthed lige for tiden. Jeg har tusind planer, men det kniber med at føre dem ud i livet. At Emma så synes, at ugen inden påske var et glimrende tidspunkt til at gro små prikker over hele kroppen, gjorde ikke rigtig sagen bedre.

Heldigvis har den lille krudtugle taget de skoldkopper i stiv arm, ingen pylren, ingen kløen og ingen feber. Men vi var jo lidt buret inde herhjemme, for hvad kan man egentlig foretage sig med en 1årig med skoldkopper?

Det kom naturligvis også til at præge påsken, et besøg i Tyskland er udsat, for selvom vi sagtens kunne være taget af sted på trods af skoldkopper, synes jeg nu alligevel det var rarest at være hjemme i vante omgivelser. Det var jo heller ikke til at vide om hun pludselig reagerede, og så er 3-4 timer i en bil bare ikke optimalt.

I stedet var vi på et par udflugter og på besøg hos mine forældre i deres campingvogn. Så vi hyggede og slappede af, og den der have der trængte til en omgang, ja det gør den vist stadig.

Da påsken var ovre var det virkelig rart med lidt hverdag, Emma kunne igen komme i dagpleje og jeg fik lidt alene tid, hvor jeg burde ordne alt muligt praktisk. Men så var det forårstrætheden for alvor satte ind, og nøj hvor har jeg været ugidelig i den sidste uges tid. Men hey, jeg har fået set halvanden sæson af the Blacklist. Det gælder om at fejre de små præstationer :)

I dag havde jeg mest af alt også lyst til at smide mig på sofaen, for den der Blacklist, den bliver man altså fanget af. Men jeg fik alligevel hanket op i mig selv, så nu er der lavet aftensmad til i dag og nok til rester i morgen. Der er lavet madplan og ryddet op i køkkenet. YES!

Og hvis jeg stopper med at ævle løs lige netop nu, så kan jeg også nå en god gåtur inden jeg skal hente trunten, der midt i mellem skoldkopperne har taget sine første skridt, og er lige ved at have styr på det der gå-halløj :)

Ha' en dejlig dag derude. 
Hilsen en pisse-stolt mor, der har besluttet, at det nu er slut med den forårstræthed

Ingen kommentarer:

Send en kommentar